admin Brak komentarzy

Prawodawstwo UE

Zgodnie z przepisami UE pasażerowi przysługuje prawo do odszkodowania za opóźnienia lotów, nadkompletację, odwołanie lotu, zmianę planu podróży oraz odmowę przyjęcia na pokład samolotu. Ma to zastosowanie, jeśli:
Twój lot odlatuje z dowolnego lotniska w UE, Norwegii, Szwajcarii lub Islandii.
Twój lot przylatuje do UE dowolnym przewoźnikiem z UE lub z Norwegii, Szwajcarii lub Islandii.

Loty na terenie UE i jakie jest wypłacenie odszkodowania za opóźniony lot

  • 1000 złotych, jeśli Twój lot nie przekroczył 1500 km.
  • 1600 złotych, jeśli Twój lot przekroczył 1500 km.
  • Loty między portem lotniczym UE a portem lotniczym poza UE
  • 1000 złotych, jeśli twój lot był 1,500km lub mniej.
  • 1600 złotych, jeśli twój lot wynosił od 1500km do 3500km.
  • 2400 złotych, jeśli twój lot przekroczył 3500km.

Opcje rekompensat za opóźnienie w locie

Jeśli jesteś uprawniony do odszkodowania za opóźnienie w locie, istnieje kilka sposobów, aby spróbować zakończyć proces dochodzenia roszczeń:
Wyślij list do linii lotniczych i miej nadzieję, że odpowiedzą na Twoje zgłoszenie.
Skontaktuj się z Urzędem Lotnictwa Cywilnego lub innym właściwym europejskim urzędem lotnictwa cywilnego i poproś go o rozpatrzenie reklamacji w Twoim imieniu.
Zlecić zespołowi specjalistów w dziedzinie odszkodowań lotniczych lub prawnikom działanie w Państwa imieniu.

1 – Zgłaszanie roszczeń samodzielnie.

Jeśli zdecydujesz się skontaktować z linią lotniczą, możesz czekać wiele miesięcy, aby uzyskać odpowiedź. Teoretycznie pozwoli to zaoszczędzić pieniądze, ale większość linii lotniczych odrzuca wnioski przesłane bezpośrednio, ponieważ w nadziei, że zrezygnujecie i po prostu przestaniecie próbować.

Jeśli spędziłeś wiele godzin na odzyskiwaniu informacji o swoim locie i wypełnianiu formalności tylko po to, aby je odrzucono, możesz się sfrustrować i może się wydawać, że w ogóle nie warto tego robić.

Jeśli następnie przejdziesz do następnego etapu i przygotujesz postępowanie, będziesz musiał zapłacić opłaty sądowe, będziesz musiał przejść przez proces sądowy i prawdopodobnie dowiesz się, że Twoich postępowań sądowych bronią prawnicy linii lotniczych.

2 – Korzystanie z pomocy Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Druga opcja polega na umożliwieniu Urzędowi Lotnictwa Cywilnego rozpatrzenia roszczenia o odszkodowanie za lot. Metoda ta może okazać się bardziej skuteczna niż samodzielne prowadzenie sprawy, ale wielu powodów stwierdziło, że tak po prostu nie jest. Będziesz musiał poczekać, aż Urząd Lotnictwa Cywilnego prześle wszystko do linii lotniczych, a następnie poczekać na odpowiedź, a odpowiedź może być nadal kwestionowana do końca, nawet jeśli masz uzasadnioną sprawę. Ponadto Urząd może zostać obciążony zaległymi roszczeniami w związku z niedawnymi głośnymi informacjami na temat odszkodowań za opóźnienie w locie. Należy pamiętać o dwóch innych kwestiach. Po pierwsze, wszelkie zalecenia Urzędu Lotnictwa Cywilnego nie są wiążące dla linii lotniczych i wiemy, że linie lotnicze po prostu ignorują decyzje zalecające linii lotniczej wypłacenie odszkodowania pasażerowi, jeżeli linie lotnicze nie wyrażą na to zgody – w którym to momencie sfrustrowany pasażer powraca do punktu wyjścia. Po drugie i najważniejsze, urząd ten najprawdopodobniej zastosuje coś, co nazywa się wytycznymi krajowymi, większość wnioskodawców uważa, że wytyczne te są stronnicze i korzystne dla linii lotniczych oraz że nie odzwierciedlają one prawidłowo obecnego stanu prawa europejskiego, o którym mowa w różnych orzeczeniach sądów krajowych i europejskich. Jeśli przyczyną opóźnienia była usterka techniczna, przy dochodzeniu przed urząd istnieje ryzyko, że będziesz tracił czas i opóźniał swoje roszczenie, jeśli zastosuje nieprawidłowe zasady prawne.

3 – Profesjonalne firmy odzyskujące odszkodowania

Ostateczną opcją jest pozwolenie doświadczonemu zespołowi prawnemu, na reprezentowanie Ciebie i w razie potrzeby skierowanie linii lotniczej do sądu. Kilka linii lotniczych odrzuca wnioski niemal natychmiast i przypina problem o „nadzwyczajne okoliczności”, aby uniknąć wypłaty odszkodowania. Mamy oddany zespół ekspertów i jeśli uważamy, że masz dobry argument, będziemy dążyć do tego i postaramy się zapewnić Ci pieniądze, na jakie zasługujesz, nawet jeśli odmówią Ci udzielenia odpowiedzi. Wystarczy wypełnić nasz formularz wniosku online, a my wykonamy dla Ciebie pracę!

Roszczenie o odszkodowanie

Roszczenie o rekompensatę za lot może zostać uregulowane w ciągu zaledwie 3 tygodni. Przepisy UE nie określają jednak konkretnych ram czasowych, w których linie lotnicze muszą dokonywać płatności, więc otrzymanie należnej płatności może potrwać kilka miesięcy. Roszczenie o odszkodowanie od linii lotniczej może być długim i skomplikowanym procesem. Specjalizujemy się w tego typu roszczeniach, dążąc do jak najszybszego i jak najefektywniejszego uzyskania maksymalnej kwoty odszkodowania.
Nie możemy proponować Ci żadnej wygranej bez umowy o honorarium. Jeśli Twoje roszczenie nie powiedzie się, nie będziesz musiał zapłacić nam ani grosza, ani uiszczać opłaty wstępnej, aby rozpocząć roszczenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *