admin Brak komentarzy

Powszechnie uważa się, że prawnicy rujnują kraj, opinia, która może być szczególnie wyrazista w przypadku przedsiębiorców prowadzących firmy rozpoczynające działalność, którzy często uważają, że ich legalny obrót jest głównym punktem frustracji, gdy rozwijają swoją działalność. Skarżą się, że ich prawnicy spowalniają negocjacje i zamknięcie transakcji pilnie potrzebnych do wniesienia istotnych dochodów. To wszystko kosztuje zbyt wiele!
Jako były prawnik i osoba prowadząca działalność gospodarczą, pracująca jako specjalista od kapitału podwyższonego ryzyka, aby pomóc założycielom nowopowstających przedsiębiorstw w realizacji ich ambicji, wiem, że kiepska obsługa prawna może zmniejszyć szanse powodzenia nowopowstałego przedsiębiorstwa. Przedsiębiorcy, którzy uczą się zarządzać poradnictwem prawnym skutecznie zwiększają szanse na pozyskanie i zamknięcie transakcji finansowych, zmniejszając tym samym szanse na wyczerpanie środków pieniężnych. Dyrektor naczelny i jego prawnik powinni współpracować jak zwycięzcy w wyścigu trójstronnym, poruszając się płynnie w parze, każdy świadomy swojej odpowiedzialności i tego, jak reagować na działania drugiej strony.
Zarządzanie relacjami z prawnikiem zaczyna się od zrozumienia orientacji myślenia prawniczego. Przedsiębiorcy, którzy zakładają własną firmę, są bardzo wygodni i mają na głowie wiele różnych aspektów, które sprawiają, że ich firmy odnoszą sukcesy. Nie tak działa umysł typowego prawnika korporacyjnego.
Szkoły prawnicze uczą, że proces przeciwstawiania się jest najlepszym sposobem na odnalezienie prawdy i osiągnięcie optymalnych porozumień. Oznacza to rozpoczęcie od najkorzystniejszej (np. ekstremalnej) dla klienta pozycji w kontrakcie i zmaganie się w każdym punkcie z doradcą „przeciwnika”. Takie podejście do partnerstwa i relacji ma tendencję do wciskania ludziom kitu, wymaga wbijania dziur w myślenie „drugiej strony” i zajmuje dużo czasu. Jest to sposób myślenia, który znajduje rozwiązania w drodze potężnej pozornej i żmudnej debaty. Często jest to niewygodne dla osób, które wolą pracować w grupie. Jak powiedział kiedyś jeden z prezydentów, „rodak między dwoma prawnikami jest jak ryba między dwoma kotami”.
Prawnicy pracują jednak w ten sposób nie bez powodu: Ich etyczną odpowiedzialnością jest bycie „gorliwym orędownikiem”. Zobowiązanie to upoważnia prawników do ochrony i dochodzenia Twoich interesów w granicach prawa. Jest to jednak cienka granica między gorliwością i nadgorliwością, jeśli klient nie nadaje priorytetu interesom firmy przed prawem.
Wreszcie, prawnik jest ekspertem tylko w sprawach prawnych – i może być tylko odpowiedzialny za poradę prawną. Jesteś odpowiedzialny za zrównoważenie tego doradztwa prawnego, terminowości procesu negocjacji i kosztów prawnych z potrzebami klienta oraz strategiczną i finansową wartość wszelkich relacji biznesowych lub partnerstwa z ogólną działalnością firmy.

Podczas gdy zrozumienie mentalności prawnej jest ważne, przedsiębiorca musi zrozumieć swoją własną rolę:

  • Jesteś ekspertem w zakresie potrzeb swojej firmy, a nie prawnikiem;
  • Tylko ty, a nie twój prawnik, możesz prowadzić interesy i zawierać prawne kompromisy; oraz
  • Jesteś ostatecznym decydentem; Twój prawnik jest po to, by służyć radą. Czasami właściwą decyzją biznesową może być „działanie wbrew radzie radcy prawnego”.

Oto pięć sposobów lepszego zarządzania swoim doradcą prawnym:

Znajdź pragmatycznego prawnika.

Zatrudnienie prawnika, być może takiego, który pracował w przedsiębiorstwie od początku, który ma podobną orientację na pracę, to świetne rozpoczęcie pracy. Chcesz prawnika, który rozumie, że wygrana oznacza rozwój firmy, a nie zabezpieczenie każdego maleńkiego zwycięstwa prawnego. Na przykład prawnik negocjujący umowę między firmą rozpoczynającą działalność a globalnym potentatem powinien zrozumieć, że największe znaczenie ma zawarcie umowy. Jeśli potentat wymaga odszkodowania, nie ma większego sensu walczyć z tym problemem z tak dużą firmą. Jest mało prawdopodobne, aby bez takiego warunku posunięto się do przodu. Tak więc, lepiej jest włożyć wysiłek w zarządzanie ryzykiem dla biznesu związanym z zapewnieniem odszkodowania, niezależnie od tego, czy chodzi o unikanie zachowań, które mogłyby skłonić partnera do pozwania go do sądu, ograniczenie finansowych minusów odszkodowania, czy też uzyskanie ubezpieczenia pokrywającego ryzyko.

Wyznacz jasne priorytety.

Jeśli musisz podpisać umowę w tym tygodniu, aby wykonać zobowiązania finansowe, prawnik musi o tym wiedzieć. Podobnie, jeśli potrzebujesz płatności z góry lub określonego harmonogramu przychodów, powiedz o tym prawnikowi. Skuteczni menedżerowie określą swoje priorytety i potencjalne kompromisy, które uwzględnią.

Wyznaczanie terminów.

Nie pytaj po prostu prawnika o sprawdzenie umowy. Poproś go, aby spędził dwie godziny na analizowaniu umowy i zaplanował półgodzinną rozmowę telefoniczną w celu omówienia jej z Tobą. Przeczytaj umowę przed rozmową telefoniczną. Zwróć uwagę na wszelkie wątpliwości i pytania, które chcesz zadać. Pozwala to skrócić czas poświęcany przez prawnika na wyjaśnianie umowy i pisanie starannie przygotowanej wiadomości e-mail. Takie podejście pasuje do elastycznej mentalności większości nowych przedsiębiorstw i umożliwia produktywne, wielokrotne interakcje między radcą prawnym i dyrektorem generalnym. Możesz również określić terminy zamknięcia transakcji, a nie tylko czas trwania transakcji. Prawnicy dotrzymują terminów.

Kwantyfikacja ryzyka.

Istnieje stereotyp, że prawnicy trafiają do szkoły prawniczej, ponieważ są dobrzy w słowach, a nie w liczbach. W przeciwieństwie do lekarzy, którzy dostarczają danych dotyczących ryzyka zabiegu (prawdopodobieństwo, że zabieg będzie skuteczny lub ryzyko infekcji), etyka prawna ogranicza prawnikom składanie takich oświadczeń, ponieważ nie stanowią one porady prawnej. Tak więc, jeśli prawnik zgłasza problem, należy zadawać pytania, aby pomóc ocenić poziom związanego z nimi ryzyka. Na przykład zapytaj, nad jak wieloma podobnymi sprawami lub umowami prawnik pracował i jak często pojawia się ten konkretny problem. Następnie zapytaj o powagę wyników i kosztów związanych z podejmowaniem ryzyka. Zrozumienie, czy możesz być narażony na drobne niedogodności, grzywnę, karę więzienia lub bankructwo, ułatwia podjęcie decyzji, czy podjąć ryzyko, czy też nie.

Zmień myślenie.


Pamiętaj, że Twój prawnik zna prawo i sposób postępowania prawników. Jest także przeszkolony, aby argumentować po obu stronach problemu. Tak więc, gdy dojdziesz do spornej kwestii, zapytaj swojego prawnika, jakie porady przeciwny adwokat – http://www.izkancelaria.pl/ może udzielić swojemu klientowi, a także jakie argumenty może mu przedstawić na poparcie swojego stanowiska. Może to zachęcić do kompromisu lub do wycofywania się. Negocjacje są jak gra w szachy – o wiele łatwiej jest wygrać, jeśli zaplanujesz prawdopodobne ruchy przeciwnika z wyprzedzeniem.
Dobra współpraca pomiędzy dyrektorem generalnym i radcą prawnym – z jasnymi podziałami kompetencji i komunikacji o tym, co jest potrzebne i kiedy – może mieć duże znaczenie pomiędzy sukcesem a porażką dla wielu firm rozpoczynających działalność.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *