admin Brak komentarzy

Niedawno zostałem poproszony o rozmowę kwalifikacyjną przez trenera i konsultanta ds. zarządzania przychodami, z którym regularnie prowadzę interesy.
Przedstawiła mi trzy pytania dotyczące obecnego stanu i przyszłości zarządzania przychodami hoteli. Poniżej znajdują się jej pytania i moje przemyślenia na ten temat.

1) Jakie są najważniejsze zmiany i strategie, które doprowadziły nas do obecnego stanu zarządzania przychodami?

Dostępność informacji

Dostępnych jest znacznie więcej informacji niż pięć czy dziesięć lat temu. Weź pod uwagę np. analizę stron internetowych, wydajne informacje porównawcze, analizę wyników. Osoby zarządzające dochodami muszą przetwarzać te informacje i przekładać je na zrozumiałe dane dla udziałowców na wszystkich poziomach organizacji hotelarskich. Więcej informacji o naszym hotelu na stronie internetowej http://www.hotel-nekla.pl/

Rozwój technologiczny

Rozwój technologiczny nakłada na podmioty zarządzające przychodami logiczny obowiązek zapoznania się z zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami wdrożeniowymi.
Obecnie dostępnych jest wiele technologii, które mają znacznie ułatwić i znacznie usprawnić życie zarówno gości hotelowych, jak i podróżnych. Nasuwają się na myśl następujące kwestie: dwukierunkowe interfejsy do aktualizacji cen i dostarczania rezerwacji, zautomatyzowane płatności przy rezerwacji lub odprawie biletowo-bagażowej, w pełni zautomatyzowany odprawa biletowo-bagażowa. Technologie te mogą działać w niektórych kanałach sprzedaży.
Z pewnością nie brakuje na rynku dostawców tych zaawansowanych technologii. A hotelarze uwielbiają ideę pełnej automatyzacji swoich działań i dlatego chętnie jedzą te pomysły jak słodycze. Jednak wdrażanie technologii często prowadzi do zamieszania, a oczekiwania hotelarzy nie są realizowane.
Osoby zarządzające przychodami są to osoby wskazane do przewodzenia i często realizowania wdrożeń technologii, które ostatecznie mają bezpośredni wpływ na prawie wszystkie działy każdego hotelu.
Wszystkie działania marketingowe w tej dziedzinie dają szansę menedżerom ds. przychodów na rozpoczęcie skutecznych promocji. Gdzie uruchamiać promocje, jak skutecznie to robić, mierzenie zwrotu z inwestycji pozostaje dużym wyzwaniem w zakresie zarządzania przychodami.

Zachowanie zdrowej kombinacji kanałów sprzedaży

Liczba dostępnych kanałów sprzedaży do pracy z hotelami stale rośnie i pozostaje niezbędna do utrzymania hoteli w dobrym stanie. Wejście na nowe rynki konsumenckie i wprowadzenie skutecznych promocji sprzedaży błyskawicznej jest bezpośrednio związane ze strukturą kanałów sprzedaży.
Często jest to niedoceniane i szybko prowadzi do wzrostu kosztów dystrybucji. Czy ostatnio sprawdziłeś u swojego Dyrektora Finansowego ile w ciągu ostatnich 6 miesięcy wpłaciłeś? Upewnij się, że siedzisz spokojnie, kiedy usłyszysz tę ilość.
Optymalizacja kombinacji kanałów powinna być zawsze w centrum uwagi. Mniejsze kanały pracują zazwyczaj z niższymi prowizjami. Co ważniejsze, przynoszą one unikalnych klientów i stabilizują Twoją moc dystrybucyjną.
Zwłaszcza w sezonie letnim mniejsi partnerzy dystrybucyjni mają zwiększoną wagę i mają tendencję do uzupełniania istotnych luk w przepływach pieniężnych dla hotelarzy, gdy są mądrze użytkowani.

Gwarancje najniższej ceny

Dystrybucja nie zatrzymała się w miejscu. Walka o najlepszą cenę nigdy się nie skończyła. Hurtownicy znaleźli sposoby, aby wszędzie znaleźć ich ceny online. Znaleźliśmy sposoby na skuteczne uruchamianie promocji cen niepublicznych. Wpływ ceny na marketing, dystrybucję i konwersję jest moim zdaniem nadal mocno bagatelizowany.

Połączenie kanałów

Rozwiązania te pozostają nieuchwytne dla wielu hoteli. Połączenie złożonych technologii, marketingu i reklamy prowadzi do tego, że wiele hoteli nie jest w stanie dobrze pozycjonować się na wielu kanałach, które obecnie przyciągają ogromny ruch konsumencki. Obecnie masowy ruch skierowany jest głównie do hurtowników.

2) Jakich zmian w zarządzaniu przychodami hoteli oczekujesz w ciągu najbliższych 3-5 lat?

Parytet kursowy wkrótce przestanie istnieć.

Większość hotelarzy, których znam, wierzy, że mamy przed sobą lepszą i zdrowszą przyszłość. W takim, w którym będziemy realizować naszą własną strategię, ustalać własne ceny w oparciu o kanały i nie stosować się do poleceń.
Parytet cenowy nigdy nie był jednak problemem kontraktowym. W związku z tym sprzeciw wobec umowy nie jest uzasadniony.

Temat ten jest naprawdę problemem marketingowym.

Opisana wcześniej gra o najniższą cenę jest jednym z kluczy do tej historii. Gra nie zmienia się z powodu przepisów prawa. Gra nigdy nie zmieniła się w rzeczywistości.
Parytet stawek został wynaleziony, ponieważ było to wygodne. Ten czas już minął. Wojna o najniższą stawkę jeszcze się jednak nie skończyła. Hotel września jest kilka kroków do przodu i nadal udaje nam się uzyskać niższe stawki niż inne hotele.

Gospodarka dzielona szybko się rozwija.

Siła marketingowa tych kanałów rośnie, ich podaż rośnie w szybkim tempie. A jeśli kiedykolwiek poświęcałeś trochę czasu, szybko przekonasz się, że ich rozwiązania techniczne są również świetne. Zahamują one popyt na hotele. Przygotuj się.

Multi wyszukiwarki

Multi wyszukiwarki staną się w końcu bardzo wydajne. Liderzy będą jednak mieli większe szanse na lepszą optymalizację tych kanałów.
Podobnie, te hotele, które były pierwszymi użytkownikami, gdy nadszedł czas, aby zbudować strony internetowe i inwestować. Niektórzy liderzy będą mieli odpowiednie multi wyszukiwarki.

Dostępność danych

Dane z wielu źródeł (wewnętrznych i zewnętrznych. Dostęp do danych w zarządzaniu przychodami, analiza danych z przeglądarki internetowej, wyniki ocen) będą inteligentnie łączone i udostępniane osobom zarządzającym przychodami.
Dzięki bardziej wnikliwym danym zarządzający przychodami staną się bardziej wydajni. Zmiany te wspierają nowe spojrzenie na zarządzanie dochodami ogółem.

3) Czy zmiany te będą inne dla sieci niż dla niezależnych hoteli?

W przypadku większych sieci coraz trudniej jest śledzić tempo, w jakim zachodzą wszystkie powyższe zmiany. Niektóre sieci starają się nadążyć za masowymi ruchami i zmianami w zarządzaniu mniejszymi markami. Czasami poprzez zakup mniejszej marki, czasami poprzez wprowadzanie nowych małych marek.
Wyzwanie polega na tym, że model ten jest sprzeczny z charakterem posiadania jednej dużej marki o światowej renomie. Wyzwania techniczne są podobne jak w przypadku większych sieci i pojedynczych hoteli. Ponieważ jednak dostawcy technologii odgrywają coraz ważniejszą rolę w skutecznym prowadzeniu biznesu w branży hotelarskiej, hotel swarzędz jest elastyczny, co daje nam przewagę. Ponadto konsumenci nieustannie poszukują nowszych, bardziej modnych, zróżnicowanych hoteli, które zaspokoją ich indywidualne potrzeby. Życzenie to jest po prostu niezwykle trudne do zaspokojenia dla sieci o ogromnych ilościach właściwości, które w rzeczywistości są bardzo podobne i dalekie od unikalnych.

Jeśli jesteś zaangażowany w nadążanie za zmianami, pozostań w kontakcie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *